Description
Tej książki nie znajdziesz w księgarniach
kupisz ją tylko na naszej stronie!
Przez sport do kompetencji: Edukacja wczesnoszkolna w aspekcie psychopedagogicznym w aktywności sportowej
- Kompleksowe podejście:
Książka oferuje holistyczne spojrzenie na rozwój dzieci, uwzględniając zarówno aspekty fizyczne, jak i psychologiczne. Przedstawione formy, sposoby i metody pracy pomagają w kształtowaniu zdrowych nawyków ruchowych, a także rozwijają kompetencje społeczne.
- Praktyczne konspekty zajęć:
W suplemencie do podręcznika znajdują się gotowe konspekty zajęć sportowych, które ułatwiają nauczycielom i trenerom prowadzenie zajęć. Każdy konspekt jest dobrze opracowany i łatwy do zastosowania w praktyce.
- Wsparcie dla nauczycieli:
Autorzy podkreślają rolę nauczyciela jako pomostu między rodzicem a dzieckiem, co jest niezwykle ważne w procesie wychowawczym. Książka zawiera również wskazówki dotyczące komunikacji i budowania relacji z podopiecznymi, co jest kluczowe dla skutecznej pracy pedagogicznej.
- Innowacyjne podejście:
Publikacja promuje nowe podejście do programu nauczania, które integruje sport jako narzędzie kształtujące osobowość dziecka. Autorzy zachęcają do wdrażania innowacyjnych metod nauczania, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów.
- Rozwój kompetencji psychospołecznych:
Książka podkreśla znaczenie kompetencji psychospołecznych, takich jak komunikacja, współpraca, radzenie sobie z emocjami i porażkami. Te umiejętności są niezbędne nie tylko w sporcie, ale także w codziennym życiu.
- Dostosowanie do realiów szkolnych:
Publikacja uwzględnia różnorodność warunków, w jakich pracują nauczyciele i trenerzy, oferując elastyczne rozwiązania dostosowane do różnych środowisk edukacyjnych.
- Praktyczne wskazówki i metody:
Książka jest pełna konkretnych przykładów i metod, które można bezpośrednio zastosować w pracy z dziećmi, co czyni ją wyjątkowo użytecznym narzędziem dla pedagogów.
Chcesz poznać nowoczesne metody pracy poprzez aktywność sportową?
O autorach
Fragmenty książki
Projektując program zajęć ruchowych dla dzieci, należy pamiętać o kilku czynnikach.Po pierwsze, zajęcia powinny zawierać sposób nauczania ćwiczeń. Po drugie rozwinięcie lekcji treningowej powinno obejmować zabawy z ładunkiem emocjonalnym, a także różnorodność bodźców. Po trzecie, ważne jest, aby podczas zajęć regulować intensywność fizyczną i kognitywną. Po czwarte, należy stworzyć środowisko, w którym dziecko będzie rywalizować z samym sobą, odczuwać emocje swoje i innych w sytuacji trudnych zmagań. Po piąte, najważniejszym aspektem kształtującym w lekcji treningowej jest budowanie nawyków, kompetencji i wartości społecznych.
Kształtowanie wartościowego człowieka to proces, w którym dalekowzroczność w wychowaniu odgrywa kluczową rolę. Praca wychowawcy i nauczyciela wykracza poza organizowanie codziennych działań szkolnych, koncentrując się na przyszłych kompetencjach i umiejętnościach uczniów. Podążając za mottem „patrzeć dalej, widzieć więcej, dawać więcej i osiągać więcej”, kładziemy nacisk na istotę wychowania opartego na wartościach.
Znalezienie odpowiedniej równowagi między programem szkolnym, a rozwojem kompetencji i umiejętności społecznych, pozwala kształtować osobowość uczniów w kierunku wolności i niezależności od pochwał, podziwu czy ciągłego poszukiwania akceptacji innych. Efektem pracy wychowawców powinno być nastawienie dziecka na samouznanie oraz satysfakcję z pokonywania kolejnych przeszkód i realizacji ambitnych zadań w myśli zasady: „im trudniejsze wyzwania podejmujemy, tym życie staje się łatwiejsze.
Spis treści
ROZDZIAŁ I
Rozwój dzieci na etapie wczesnoszkolnym
1.1 Praca ze sobą i z uczniem
1.2 Istota różnic między dziećmi a dorosłymi
1.3 Źródło satysfakcji ucznia w życiu szkolnym
1.4 Gotowość dziecka do refleksji
1.5 Proces monitorowania dziecka
ROZDZIAŁ II
Wielowymiarowy wpływ w procesach zdobywania wiedzy
2.1 Efektywność uczenia się
2.2 Neurodydaktyka w obszarze kultury fizycznej
2.3 Dydaktyka w procesie uczenia się
2.4 Metodyka w procesie uczenia się
2.5 Wzajemne wsparcie przez uczniów
2.6 Wskazówki dla codziennej pracy wychowawcy
ROZDZIAŁ III
Kompetencje społeczne w uczestnictwie sportowym
3.1 Kompetencje społeczne w aktywnej edukacji sportowej
3.2 Kompetencje wychowawcy, nauczyciela i trenera
3.3 Droga budowania świadomości przez aktywne uczestniczenie w edukacji sportowej
Rozdział IV
Wdrażanie nawyków w uczestnictwie sportowym
4.1 Samodoskonalenie, kreatywność, ciekawość poznawcza
4.2 Odpowiedzialność, umiarkowanie, wdzięczność
4.3 Hojność, przyjaźń, inteligencja emocjonalna
4.4 Praca zespołowa, komunikacja, empatia
Rozdział V
Realizacja programu wychowania fizycznego
5.1 Parzysty rok szkolny
5.2 Nieparzysty rok szkolny
Rozdział VI
Realizacja aktywności sportowej w domu
6.1 Kompetencje samodoskonalenia, kreatywności i ciekawości poznawczej
6.2 Kompetencje odpowiedzialności, umiarkowania i wdzięczności
6.3 Kompetencje hojności, przyjaźni, inteligencji emocjonalnej
6.4 Kompetencje pracy zespołowej, komunikacji, empatii
Rozdział VII
Realizacja programu w praktyce
7.1 Dydaktyka w fazie nauczania
7.2 Dydaktyka w fazie doskonalenia
7.3 Dydaktyka w fazie trenowania
7.4 Suplement praktyczny