Przez sport do kompetencji: Edukacja wczesnoszkolna w aspekcie psychopedagogicznym w aktywności sportowej

39,90 

„Przez sport do kompetencji: Edukacja wczesnoszkolna w aspekcie psychopedagogicznym w aktywności sportowej” to nie tylko podręcznik, ale także przewodnik po nowoczesnym, holistycznym podejściu do edukacji dzieci poprzez sport. Książka ta jest nieocenionym narzędziem dla nauczycieli i trenerów, którzy pragną wspierać rozwój swoich podopiecznych w sposób kompleksowy i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.

Kategoria: Tag:

Opis

Tej książki nie znajdziesz w księgarniach
kupisz ją tylko na naszej stronie!

Przez sport do kompetencji: Edukacja wczesnoszkolna w aspekcie psychopedagogicznym w aktywności sportowej

  • Kompleksowe podejście:

Książka oferuje holistyczne spojrzenie na rozwój dzieci, uwzględniając zarówno aspekty fizyczne, jak i psychologiczne. Przedstawione formy, sposoby i metody pracy pomagają w kształtowaniu zdrowych nawyków ruchowych, a także rozwijają kompetencje społeczne.

  • Praktyczne konspekty zajęć:

W suplemencie do podręcznika znajdują się gotowe konspekty zajęć sportowych, które ułatwiają nauczycielom i trenerom prowadzenie zajęć. Każdy konspekt jest dobrze opracowany i łatwy do zastosowania w praktyce.

  • Wsparcie dla nauczycieli:

Autorzy podkreślają rolę nauczyciela jako pomostu między rodzicem a dzieckiem, co jest niezwykle ważne w procesie wychowawczym. Książka zawiera również wskazówki dotyczące komunikacji i budowania relacji z podopiecznymi, co jest kluczowe dla skutecznej pracy pedagogicznej.

  • Innowacyjne podejście:

Publikacja promuje nowe podejście do programu nauczania, które integruje sport jako narzędzie kształtujące osobowość dziecka. Autorzy zachęcają do wdrażania innowacyjnych metod nauczania, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów.

  • Rozwój kompetencji psychospołecznych:

Książka podkreśla znaczenie kompetencji psychospołecznych, takich jak komunikacja, współpraca, radzenie sobie z emocjami i porażkami. Te umiejętności są niezbędne nie tylko w sporcie, ale także w codziennym życiu.

  • Dostosowanie do realiów szkolnych:

Publikacja uwzględnia różnorodność warunków, w jakich pracują nauczyciele i trenerzy, oferując elastyczne rozwiązania dostosowane do różnych środowisk edukacyjnych.

  • Praktyczne wskazówki i metody:

Książka jest pełna konkretnych przykładów i metod, które można bezpośrednio zastosować w pracy z dziećmi, co czyni ją wyjątkowo użytecznym narzędziem dla pedagogów.

Chcesz poznać nowoczesne metody pracy poprzez aktywność sportową?

Kup książkę

O autorach

dr Tomasz Wilczewski

Pedagog, magister wychowania fizycznego, ukończył AWFiS w Gdańsku. Nauczyciel w Szkole Podstawowej z 10-letnim stażem, trener pierwszej klasy w koszykówce. Były zawodnik ligi zawodowej, od 10 lat trener koszykówki młodzieżowej. Certyfikowany wykładowca Polskiego Związku Koszykówki w aspekcie nauczania i doskonalenia umiejętności technicznych. Współautor czterech podręczników z zakresu pedagogiki, kultury fizycznej i sportu. Certyfikowany wykładowca światowego systemu badań zachowań Extended Disc.

Justyna Sosińska

Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie zdobyła tytuł magistra wychowania fizycznego. Jej zamiłowanie do koszykówki przejawia się nie tylko w jej wykształceniu, ale także w bogatej karierze zawodniczej (z 10-cio letnim doświadczenia na poziomie zawodowym, miała okazję rywalizować w ekstraklasie, I oraz Il lidze)

Agnieszka Połaniecka

Doktor nauk w dziedzinie kultury fizycznej, pełni funkcję wykładowcy akademickiego na Politechnice Koszalińskiej. Jej dorobek naukowy obejmuje liczne prace i artykuły dotyczące historii kultury fizycznej. Wśród nich wyróżniają się takie tytuły jak: „Społeczny zasięg kultury fizycznej w województwie słupskim w latach 1975-1998”. „Sport na ziemi stupskiej (1975- 1998)”, czy „Rola aktywności fizycznej w aspekcie historycznym oraz w życiu młodzieży obecnych czasów”. Dr Połaniecka przyczyniła się również do stworzenia Programu Rozwoju Sportu w Koszalinie 2016-2020″, jest też autorką „Aktualizacji Programu Rozwoju Sportu w Koszalinie 2021-2030″.

Marta Włodarczyk

Absolwentka Politechniki Łódzkiej na kierunku Biotechnologia, ze specjalizacją w zakresie Witamin i Koncentratów. Ukończyła Akademie Trenerów Mentalnych oraz Psychologię sportu dla dzieci i młodzieży. Z pasją angażuje się w pracę z młodym pokoleniem, wierząc, że dzieci, dzięki swojej kreatywności i nieszablonowemu myśleniu są nie tylko doskonałymi uczniami, ale również inspirującymi nauczycielami. Posiada imponujące osiągnięcia w dziedzinie tańca towarzyskiego. Jest Mistrzynią Polski, wielokrotną finalistką Mistrzostw Polski oraz Grand Prix Polski. Pełni funkcję sędziego w Polskim Towarzystwie Tanecznego.

Fragmenty książki

Projektując program zajęć ruchowych dla dzieci, należy pamiętać o kilku czynnikach.Po pierwsze, zajęcia powinny zawierać sposób nauczania ćwiczeń. Po drugie rozwinięcie lekcji treningowej powinno obejmować zabawy z ładunkiem emocjonalnym, a także różnorodność bodźców. Po trzecie, ważne jest, aby podczas zajęć regulować intensywność fizyczną i kognitywną. Po czwarte, należy stworzyć środowisko, w którym dziecko będzie rywalizować z samym sobą, odczuwać emocje swoje i innych w sytuacji trudnych zmagań. Po piąte, najważniejszym aspektem kształtującym w lekcji treningowej jest budowanie nawyków, kompetencji i wartości społecznych.

Kształtowanie wartościowego człowieka to proces, w którym dalekowzroczność w wychowaniu odgrywa kluczową rolę. Praca wychowawcy i nauczyciela wykracza poza organizowanie codziennych działań szkolnych, koncentrując się na przyszłych kompetencjach i umiejętnościach uczniów. Podążając za mottem „patrzeć dalej, widzieć więcej, dawać więcej i osiągać więcej”, kładziemy nacisk na istotę wychowania opartego na wartościach.

Znalezienie odpowiedniej równowagi między programem szkolnym, a rozwojem kompetencji i umiejętności społecznych, pozwala kształtować osobowość uczniów w kierunku wolności i niezależności od pochwał, podziwu czy ciągłego poszukiwania akceptacji innych. Efektem pracy wychowawców powinno być nastawienie dziecka na samouznanie oraz satysfakcję z pokonywania kolejnych przeszkód i realizacji ambitnych zadań w myśli zasady: „im trudniejsze wyzwania podejmujemy, tym życie staje się łatwiejsze.

Spis treści

ROZDZIAŁ I
Rozwój dzieci na etapie wczesnoszkolnym

1.1 Praca ze sobą i z uczniem
1.2 Istota różnic między dziećmi a dorosłymi
1.3 Źródło satysfakcji ucznia w życiu szkolnym
1.4 Gotowość dziecka do refleksji
1.5 Proces monitorowania dziecka

ROZDZIAŁ II
Wielowymiarowy wpływ w procesach zdobywania wiedzy

2.1 Efektywność uczenia się
2.2 Neurodydaktyka w obszarze kultury fizycznej
2.3 Dydaktyka w procesie uczenia się
2.4 Metodyka w procesie uczenia się
2.5 Wzajemne wsparcie przez uczniów
2.6 Wskazówki dla codziennej pracy wychowawcy

ROZDZIAŁ III
Kompetencje społeczne w uczestnictwie sportowym

3.1 Kompetencje społeczne w aktywnej edukacji sportowej
3.2 Kompetencje wychowawcy, nauczyciela i trenera
3.3 Droga budowania świadomości przez aktywne uczestniczenie w edukacji sportowej

Rozdział IV
Wdrażanie nawyków w uczestnictwie sportowym

4.1 Samodoskonalenie, kreatywność, ciekawość poznawcza
4.2 Odpowiedzialność, umiarkowanie, wdzięczność
4.3 Hojność, przyjaźń, inteligencja emocjonalna
4.4 Praca zespołowa, komunikacja, empatia

Rozdział V
Realizacja programu wychowania fizycznego

5.1 Parzysty rok szkolny
5.2 Nieparzysty rok szkolny

Rozdział VI
Realizacja aktywności sportowej w domu

6.1 Kompetencje samodoskonalenia, kreatywności i ciekawości poznawczej
6.2 Kompetencje odpowiedzialności, umiarkowania i wdzięczności
6.3 Kompetencje hojności, przyjaźni, inteligencji emocjonalnej
6.4 Kompetencje pracy zespołowej, komunikacji, empatii

Rozdział VII
Realizacja programu w praktyce

7.1 Dydaktyka w fazie nauczania
7.2 Dydaktyka w fazie doskonalenia
7.3 Dydaktyka w fazie trenowania
7.4 Suplement praktyczny