fbpx
Aktualnie czytasz
[PODCAST] Jak Uczyć Futbolu 120: Arkusz oceny wizyty monitorującej. Rozmowa z trenerami Zalewskim, Wódkowskim i Sieklińskim

[PODCAST] Jak Uczyć Futbolu 120: Arkusz oceny wizyty monitorującej. Rozmowa z trenerami Zalewskim, Wódkowskim i Sieklińskim

Programowi certyfikacji PZPN od samego początku jego istnienia towarzyszy sporo emocji. W 120. odcinku „Jak Uczyć Futbolu” sprawdzamy, jak trenerzy monitorujący oceniają treningi w wyróżnionych szkółkach.

Aby podczas wizyty uzyskać ocenę pozytywną, należy spełnić wszystkie punkty obszaru Kryteriów Programu oraz uzyskać minimum 60% z obszaru merytorycznego. To na tym ostatnim skupiliśmy się tym razem.

Do dyskusji zaprosiliśmy Bartłomieja Zalewskiego, Mirosława Wódkowskiego oraz Dariusza Sieklińskiego. Panowie omówili w jaki sposób interpretować należy poszczególne punkty arkusza oceny wizyty monitorującej.

Co znaczą indywidualizacja i intensywność? Jak zdefiniować kreatywność?

Jak podejść należy do progresji środków treningowych i do zwracania uwagi na szczegóły? Jak rozumieć feedback i stosowanie przez trenerów pytań?

Postaraliśmy się zadać pytania, które nurtują nas, ale i was. Jednocześnie skupiając się na konkretach, a nie wyświechtanych hasłach.

Delegacja Związku zaprezentowała swój punkt widzenia oraz podzieliła się oficjalnymi danymi. Trudno powiedzieć, byśmy naszym gościom chcieli na siłę wbijać jakieś szpilki, ale kilku spornych kwestii również nie uniknęliśmy…

Główne wątki tego odcinka:

(01:44) Kilka słów o programie certyfikacji PZPN
(02:50) Jak wygląda program certyfikacji z perspektywy trenerów monitorujących?
(05:36) W jaki sposób klub może „wypaść” z programu certyfikacji?
(11:41) Czego dotyczy obszar organizacyjny, który realizować trzeba w ramach programu certyfikacji?
(18:39) Ile szkółek utraciło certyfikat ze względu na niespełnienie kryteriów z obszaru merytorycznego?
(20:55) Czym jest obszar metodyczno-coachingowy?
(23:39) W jaki sposób zaprosić do swojego klubu trenera monitorującego?
(30:21) Jak oceniana jest kategoria „kreatywność środków treningowych”?
(35:38) W jaki sposób wspierać trenera, który jest na początku swojej przygody z trenowaniem?
(50:58) Czy jest możliwe, by ocenę swoich zajęć otrzymać od razu po zajęciach?
(55:27) Czy każdy trener monitorujący jest otwarty na dyskusję?
(01:01:24) Jak znaleźć złoty środek w coachingu?
(01:09:11) Czym są intensywność treningu i czas martwy?
(01:19:29) W jaki sposób PZPN dociera z materiałami szkoleniowymi do odbiorców?

Linki do artykułów lub stron, o których mówiliśmy w tym odcinku:

1. Nasz facebookowy profil – facebook.com/EkstraTrener
2. Sklep EkstraTrener.pl – ekstratrener.pl/sklep
3. Szkoła Trenerów Online – ekstratrener.pl/sto
4. Certyfikowane szkółki PZPN – laczynaspilka.pl/certyfikacja
5. Jak Uczyć Futbolu 055 – podcast z Bartłomiejem Zalewskim – ekstratrener.pl/055
6. Jak Uczyć Futbolu 062 – podcast z Magdaleną Urbańską – ekstratrener.pl/062
7. „Mamczak: Gdzie są krytycy programu certyfikacji, gdy trzeba konkretów?” – felieton Przemka na junior.weszlo.com
8. Wizyta monitorująca w certyfikowanej szkółce piłkarskiej – obszar kryteriów programu
9. Zakres wizyty monitorującej (załącznik nr 4 do Regulaminu Programu Certyfikacji PZPN dla Szkółek Piłkarskich)
10. Wizyta monitorująca w certyfikowanej szkółce piłkarskiej (trening) – przykładowy arkusz
11. Wizyta monitorująca w certyfikowanej szkółce piłkarskiej (mecz) – przykładowy arkusz
12. „PZPN – Certyfikacja Szkółek Piłkarskich – dla trenerów i koordynatorów” – grupa na Facebooku
13. „Wizyta monitorująca – obserwacja zajęć” – artykuł na laczynaspilka.pl
14. „Planowanie procesu szkoleniowego” – artykuł na laczynaspilka.pl
15. „Zarządzanie intensywnością zajęć” – artykuł na laczynaspilka.pl
16. „Kreatywność jako jeden z filarów szkolenia. Jak ją rozwijać?” – artykuł na laczynaspilka.pl
17. „Dlaczego indywidualizacja jest tak ważnym elementem procesu szkoleniowego?” – artykuł na laczynaspilka.pl
18. „Szczegółowość w treningu – czym właściwie jest i jak ją zapewnić?” – artykuł na laczynaspilka.pl
19. „Znaczenie mentalności i edukacji dla młodego piłkarza” – artykuł na laczynaspilka.pl
20. „Pytania, feedback i podsumowanie, czyli istotne elementy treningu” – artykuł na laczynaspilka.pl
21. „Organizacja kluczem dobrego treningu” – artykuł na laczynaspilka.pl
22. „Trener monitorujący – jak go odbierać?” – artykuł na laczynaspilka.pl
23. „1600 osób wzięło udział w Akademii Grassroots 2020. Zobacz materiały!” – artykuł i materiały wideo laczynaspilka.pl
24. Program Szkolenia PZPN w oparciu o program szkolenia AMO

Oceń podcast „Jak Uczyć Futbolu”:

Jeżeli korzystasz z aplikacji „Podcasty” na iPhone:
1) wpisz w wyszukiwarce aplikacji Jak Uczyć Futbolu,
2) w sekcji „Podcasty” kliknij na Jak Uczyć Futbolu,
3) przejdź do zakładki „Recenzje”,
4) kliknij „Napisz recenzję”.

Jeżeli korzystasz ze Stitchera (Android):
1) wejdź na stronę ekstratrener.pl/stitcher,
2) przewiń stronę w dół, aż do „Show Ratings ans Reviews”,
3) kliknij „Write a review”.

Zobacz też

Napisz komentarz (0)

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Scroll To Top